Is het wel een goede tekst?
Is een tekst niet goed, dan word je als bedrijf niet gevonden of begrepen. Zo simpel is het. Het loont om aandacht te besteden aan wat je zegt, hoe je dat zegt en in welke vorm je dat doet. Maak het interessant, helder en leesbaar. Niet te veel uitleggen of vakjargon gebruiken, niet vergeten wat de lezer wil weten. Heb je een goede tekst nodig?
Ik redigeer, schrijf, train, scan, maak schrijfwijzers en geef tips. Wat je ook doet, schrijf goed!
-
SEO-teksten – hoedoe.nl
Hoe maak ik mooie vakantiefoto's op reis? Een proeve van bekwaamheid. -
Nieuwsbrieven
IntEnt Leuk, interactief, interessant, nuttig en actueel. -
Briefteksten – getest door de klant
Generali Ingewikkelde informatie? Geef niet op. -
Persberichten
ABZ Nieuws waar de markt op zit te wachten. -
Schrijfwijzers
Pro Education Past je taalgebruik wel bij jou als bedrijf? En wat vinden je klanten ervan? -
Interviews in boekvorm – Omslag in Taal
Onderwijsinspectie Tien persoonlijke verhalen ter inspiratie voor zwakke basisscholen. -
Columns – Over eten, muziek en bouwen
Moke Architecten Het karakter van de architecten in een paar pittige woorden. -
Websites – SEO-structuur en tekst
Van Breukelen Accountants Webbige teksten zijn luchtig, logisch en makkelijk. En vindbaar.
Teksten luchtig en makkelijk maken
‘Ja, maar dit is nou eenmaal een heel technisch onderwerp. En de klanten moeten dit echt allemaal weten. Die termen, die snappen ze wel.’ Herkenbaar? Het kan anders. Alles wat moeilijk is kan makkelijk worden opgeschreven. En de klant hoeft bijna nooit alles te weten en zeker niet in één keer. En waarom maken we het onze lezer niet gewoon lekker makkelijk? Teksten geven niet alleen de informatie die je erin stopt. Klanten halen er ook uit of je echt aan ze hebt gedacht en of je echt voor ze klaar staat. Klanten lezen namelijk vaak erg goed, tússen de regels door.